1.–3. klase
Šīs nodarbības piemērotas 1.–3. klašu skolēniem.
Valoda: latviešu vai angļu
Dalībnieku skaits: 10–30 bērni
Ilgums: aptuveni 1,5 stundas
Cena mācību iestādēm: ieejas biļetes + 60 €
Visas 1.–3. klases nodarbības pieejamas ar programmas “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” finansējumu.
Pieteikšanās: rakstot uz e-pastu zooskola@rigazoo.lv vai zvanot uz 22003212. Nodarbības notiek darba dienās.
Izglītojoša nodarbība “Kāpēc dzīvnieki ir tik dažādi?”
Par nodarbību:
Kāpēc dzīvnieki ir tik dažādi, un kā to ķermeņa īpašības palīdz izdzīvot dažādās vidēs? Šajā nodarbībā skolēni izpētīs dzīvnieku ķermeņa īpašības un pielāgojumus, dodoties īsā ekskursijā pa Rīgas Zoodārzu un piedaloties praktiskās aktivitātēs klasē. Nodarbības beigās viņi izpratīs, kā dzīvnieku ķermeņa daļas palīdz pārvietoties, iegūt barību un aizsargāties un kā tās veicina dzīvnieku izdzīvošanu un dzīvesveidu.
Kā tas notiks?
Nodarbības ievadā skolēni iepazīs dzīvnieku grupas un to atšķirīgās pazīmes. Pirmās daļas laikā skolēni dosies ekskursijā pa zoodārzu, novēros dzīvnieku ķermeņa īpašības, kustību veidus, kā arī pētīs, kā ķermeņa uzbūve palīdz dzīvniekiem iegūt barību, aizsargāties un pārvietoties dažādās vidēs. Skolēni mācīsies noteikt, kā dažādas ķermeņa daļas – piemēram, kājas, spārni, aste vai taustes mati – nodrošina dzīvnieka spējas medīt, aizsargāties un pielāgoties.
Otrajā daļā mācību klasē skolēni piedalīsies praktiskās spēlēs un grupu aktivitātēs, salīdzinās dzīvnieku ķermeņa daļas un to funkcijas, zīmēs novērotās īpašības un modelēs, kā viena ķermeņa daļa var pildīt vairākus uzdevumus. Nodarbības noslēgumā bērni pārrunās, ko jaunu uzzinājuši, un sapratīs, kā cilvēki var rūpēties par dzīvotnēm un dzīvniekiem.
Ko skolēni uzzinās?
· Kā atšķirt dzīvnieku grupas un atpazīt to pazīmes?
· Kā dzīvnieku ķermeņa daļas palīdz pārvietoties pa zemi, ūdeni vai gaisu?
· Kā ķermeņa daļas palīdz iegūt barību un aizsargāties no plēsējiem?
· Kā viena ķermeņa daļa var pildīt vairākas funkcijas?
· Kā dzīvnieku ķermeņa īpašības ir pielāgojušās dzīvotnei un dzīvesveidam?
· Kā cilvēki var rūpēties par dzīvniekiem un veicināt dabas saglabāšanu?
Kam nodarbība piemērota?
Pamatskolas 1.–3. klasei, īpaši dabaszinību stundām
Valoda: latviešu vai angļu
Dalībnieku skaits: 10–30
Ilgums: ~1,5 h
No galvas līdz astes galam – atklāj dzīvnieku ķermeņa atšķirības!
Izglītojoša nodarbība “Kas nepieciešams dzīvniekiem?”
Par nodarbību:
Kas padara būtni dzīvu? Kādi apstākļi ir svarīgi dzīvnieku dzīvei? Šajā nodarbībā skolēni uzzinās, kā atšķirt dzīvo no nedzīvā un kādas ir galvenās dzīvības pazīmes, dodoties īsā ekskursijā pa Rīgas Zoodārzu un piedaloties praktiskās aktivitātēs klasē. Skolēni iepazīs, kas dzīvniekiem ir nepieciešams, lai tie varētu dzīvot, augt un pielāgoties videi.
Kā tas notiks?
Nodarbība notiks divās daļās. Pirmajā daļā skolēni dosies ekskursijā pa zoodārzu, vēros dzīvniekus un apspriedīs, kas tiem nepieciešams, lai justos labi. Skolēni mācīsies atšķirt dzīvības pazīmes un domāt par to, kā dzīvnieki var izdzīvot dažādos apstākļos un kad tas nav iespējams.
Otrajā daļā mācību klasē skolēni piedalīsies spēlē, kurā būs jāatšķir labi dzīves apstākļi no sliktiem. Viņi analizēs dažādus piemērus, diskutēs par to, kādi resursi dzīvniekiem ir vajadzīgi, un noslēgumā pārrunās, kā cilvēks var palīdzēt dzīvniekiem nodrošināt labus apstākļus.
Ko skolēni uzzinās?
- Kā atšķirt dzīvo no nedzīvā?
- Kādas ir dzīvības pazīmes?
- Kas dzīvniekiem ir nepieciešams, lai izdzīvotu?
- Kādi ir dzīvniekiem piemēroti un nepiemēroti apstākļi?
- Kā cilvēks var palīdzēt dzīvniekiem dzīvot drošā un piemērotā vidē?
Kam nodarbība piemērota?
Pamatskolas 1.–3. klasei, īpaši dabaszinību stundām
Valoda: latviešu vai angļu
Dalībnieku skaits: 10–30
Ilgums: ~1,5 h
Izzini, kas dzīvniekiem svarīgs – ūdens, gaiss, ēdiens un draudzīga vide!
Izglītojoša nodarbība “Dabas teritorijas. Kas te dzīvo?”
Par nodarbību:
Kādas dzīvotnes pastāv dabā, kādi dzīvnieki tajās sastopami un kā dzīvotne ietekmē to dzīves veidu? Šajā nodarbībā skolēni iepazīs dažādas dabas teritorijas un to raksturīgās pazīmes, kā arī izpētīs dzīvnieku pielāgojumus konkrētām vidēm, dodoties īsā ekskursijā pa Rīgas Zoodārzu un piedaloties praktiskās aktivitātēs klasē.
Kā tas notiks?
Nodarbība notiks divās daļās. Pirmās daļas laikā skolēni dosies ekskursijā pa zoodārzu, pildīs darba lapas un novēros dzīvniekus, novērtējot, kurā dabas teritorijā katrs dzīvnieks dzīvotu savvaļā. Skolēni mācīsies atpazīt dažādas dzīvotnes – mežu, pļavu, purvu, jūru un cilvēka pārveidotās teritorijas – un izprast to raksturīgās pazīmes. Viņi salīdzinās dzīvnieku pielāgojumus videi, piemēram, kā ķermeņa īpašības ļauj pārvietoties, atrast barību un aizsargāties.
Otrajā daļā mācību klasē skolēni piedalīsies praktiskās aktivitātēs un spēlēs, kurās analizēs dažādu dzīvnieku un augu pielāgojumus. Skolēni salīdzinās, kā dzīvotne ietekmē dzīvnieku uzvedību un vajadzības, pildīs uzdevumus ar herbārija un dzīvnieku eksemplāriem, kā arī identificēs, kurā dabas teritorijā katrs augs vai dzīvnieks vislabāk iederētos. Noslēgumā skolēni reflektēs par iegūtajām zināšanām, atkārtos dabas teritoriju pazīmes un izpratīs cilvēka lomu dzīvotņu un dzīvnieku aizsardzībā.
Ko skolēni uzzinās?
- Kādas ir galvenās dabas teritorijas un kā tās atšķiras (mežs, pļava, purvs, jūra, cilvēka pārveidotās teritorijas)?
- Kā dzīvotnes īpašības ietekmē dzīvnieku dzīves veidu un pielāgojumus?
- Kā atpazīt dzīvnieku vai augu, balstoties uz to dzīvesvietu un īpašībām?
- Kā dažādi dzīvnieki un augi ir pielāgojušies konkrētai videi?
- Kā cilvēki var rūpēties par dzīvotnēm un dabas saglabāšanu?
Kam nodarbība piemērota?
Pamatskolas 1.–3. klasei, īpaši dabaszinību stundām
Valoda: latviešu vai angļu
Dalībnieku skaits: 10–30
Ilgums: ~1,5 h
Dabas teritorijas gaida, kad tās izpētīsi!
Norises apmeklējumu Valsts izglītības attīstības aģentūras īstenotā projekta Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” sadarbības partneru izglītības iestādēm finansē Eiropas Sociālais fonds Plus un Latvijas valsts.
