Mācību nodarbības

Zoo Skolas izglītības programma piedāvā dažādu tēmu ekskursijas un mācību nodarbības 1.-12. klases skolēnu grupām.

Pieteikšanās: tālr.: 22003212; epasts: zooskola@rigazoo.lv; pieteikums stājas spēkā pēc apstiprinājuma

 

Pirmsskola (5-6 gadi)

1. Kāds ķermenis ir dzīvniekam?

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Modelēs dzīvnieka ķermeni.
  • Novēros dažādus dzīvniekus un tiks aicināti saskatīt  atšķirības to ķermeņa uzbūvē.
  • Noskaidros dzīvnieka un cilvēka ķermeņa daļu nozīmi vides uztverē.
  • Raksturos dzīvniekus un mācīsies izteikties, bagātinot vārdu krājumu.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

2. Ko dara dzīvnieki dažādos gadalaikos?

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Gūs priekšstatu  par gadalaiku maiņu, modelējot Zemes kustību ap Sauli.
  • Pētīs dzīvniekus zoodārza teritorijā un izzinās to pielāgojumus diennakts ritma un gadalaiku maiņai.
  • Bagātinās vārdu krājumu, pilnveidojot klausīšanās un runāšanas prasmi.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

3. Savvaļas un mājdzīvnieki

Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Noskaidros, kāpēc dzīvnieki iedalāmi mājdzīvniekos un savvaļas dzīvniekos, un kādus dabas resursu iespējams iegūt no abām grupām.
  • Pētīs zoodārza dzīvniekus un uzzinās drošības noteikumiem, kādi jāievēro saskarē ar dažādiem dzīvniekiem.
  • Runās par rūpēm mājdzīvnieku kopšanā, apstākļiem, kādi jānodrošina dzīvnieku labturībai.
  • Bagātinās vārdu krājumu, pilnveidojot klausīšanās un runāšanas prasmi.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

4. Ko ēd dzīvnieki?

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Novēros  zoodārza dzīvnieku barības dažādību.
  • Mācīties raksturot un grupēt  dzīvniekus  pēc  barošanās veida- augēdāji, gaļēdāji, visēdāji.
  • Novēros dažādu dzīvnieku  barības iegūšanas un uzņemšanas veidus.
  • Bagātinās vārdu krājumu, pilnveidojot klausīšanās un runāšanas prasmi.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

5. Kas dzīvo Latvijas dabas ainavās?

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Uzzinās, kādi dzīvnieki ir sastopami Latvijas ainavās- mežā, pļavā, purvā, jūrā, upē, ezerā utt. 
  • Mācīties izteikties par  augu  un dzīvnieku pazīmēm, bagātinot vārdu krājumu dabas ainavu un  dzīvnieku izziņas ceļā. 
  • Tiks aicināti novērot un ieklausīties, piefiksēt vidē uztverto un to pārdomāt.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

 

1.-3. klase

1. Dzīvnieku ķermeņa uzbūve

Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Izzinās, kādus uzdevumus veic dažādas ķermeņa daļas.
  • Vērojot, noskaidros dzīvnieka un cilvēka ķermeņa daļu nozīmi vides uztverē un izziņā. 
  • Saskatīs kopīgo un  atšķirīgo cilvēka un dzīvnieka ķermeņa uzbūvē.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

2. Gadalaiki dzīvnieku pasaulē

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Modelējot, veidos priekšstatu par zemes kustību ap Sauli un gadalaiku maiņas likumsakarībām. 
  • Gūs izpratni par dienas un nakts maiņu, dzīvnieku pielāgotību diennakts ritmam.
  • Pētot dzīvniekus zoodārza teritorijā, uzzinās par to pielāgojumiem gadalaiku maiņai.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

3. Savvaļas un mājdzīvnieki

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Noskaidros kritērijus, kas iedala dzīvniekus savvaļas un mājdzīvniekos, izvērtēs abu  grupu  nozīmi cilvēka dzīvē.  
  • Izvērtēs, kādus dabas resursus cilvēks iegūst no mājdzīvniekiem, kādus no savvaļas dzīvniekiem. Izteiks viedokli par ētiskumu praksē iegūt dabas resursus no savvaļas dzīvniekiem.
  • Skaidros dzīvnieku  pamatvajadzības, pamatos, kā tās īstenot un nodrošināt.
  • Pētīs zoodārza dzīvniekus un uzzinās drošības noteikumiem, kādi jāievēro saskarē ar dažādiem dzīvniekiem.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

4. Dzīvnieku barošanās daudzveidība

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Izpratīs dzīvnieku iedalījumu pēc to barošanās veida.
  • Uzzinās par  augēdāju, gaļēdāju un visēdāju morfoloģiskajām un fizioloģiskajām uzbūves īpatnībām.
  • Noskaidros, kādas ir dzīvesveida atšķirības šo grupu dzīvniekiem un to nozīme dabā.  
  • Novēros zoodārza dzīvnieku dažādos barības iegūšanas veidus. 
  • Noskaidros, kā mainās dzīvnieka barības izvēle, tam augot un attīstoties. 
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

5. Dzīvnieki Latvijas dabas ainavās

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Skaidros, kādi dzīvnieki ir sastopami Latvijas ainavās- mežā, pļavā, purvā, jūrā, upē, ezerā utt. 
  • Mācoties par dažādu ainavu īpatnībām, izpratīs tur dzīvojošo dzīvnieku pielāgojumus un dzīvnieku savstarpējo saistību.
  • Pētīs  dažādu dzīvnieku pielāgojumus dzīvei noteiktajās ainavās.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

 

4.-6. klase

1. Dzīves vide - sauszeme, ūdens, gaiss

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Noskaidros,  kādas dzīves vides var apdzīvot dzīvnieki un cilvēki un kā organismu uzbūve ir saistīta ar dzīves vidi. 
  • Novērojot  zoodārza dzīvniekus, nosauks to vides nepieciešamības pēc to ķermeņa uzbūves un pielāgojumiem.
  • Pētīs un salīdzinās  dažādu dzīvnieku grupu pielāgojumus dzīvei uz sauszemes, ūdenī un gaisā.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

2. Dzīvnieku attīstības posmi

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Iepazīs dažādu dzīvnieku  attīstības ciklus.
  • Noteiks attīstības īpatnības starp dažādu grupu dzīvniekiem.
  • Iepazīstot zoodārza dzīvniekus, uzzinās par dzīvnieku uzvedību dažādos to attīstības posmos.
  • Tiks veicināti piekopt saudzīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

 

7.-9. klase

1. Organismu mijiedarbība ekosistēmās

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Izpratīs, ekosistēmu veidojošos un ietekmējošos faktorus. 
  • Izzinās  zoodārza dzīvnieku nozīmi to dabiskajās ekosistēmās.  
  • Pētot dzīvniekus, izzinās dzīvo organismu mijiedarbības veidus ekosistēmās.
  • Tiks veicināti piekopt  saudzīgus un  ilgtspējīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

 

9.-12. klase

1. Dzīvnieki nebrīvē un ētiskie aspekti

    Ko skolēni darīs nodarbībā?

  • Gūs priekšstatu  par ētiskiem aspektiem nebrīvē turētu dzīvnieku kontekstā.
  • Izvērtēs ētiskuma principus dzīvnieku turēšanā nebrīvē- no aizvēstures līdz mūsdienām.
  • Diskusijā izteiks viedokli  par ētiskuma definējumu attiecībā pret dzīvām būtnēm.
  • Attīstīs priekšstatu par zooloģisko dārzu  kā institūciju, kas iestājas par pasaules dzīvnieku sugu izpēti un saglabāšanu.
  • Pilnveidos prassmi  argumentēti diskutēt, respektēt atšķirīgu viedokli.
  • Tiks veicināti piekopt  saudzīgus un  ilgtspējīgus ieradumus pret dzīvniekiem un vidi.

 

 

 

Šīs tīmekļa vietnes pārzinis ir Rīgas Nacionālais Zooloģiskais dārzs, elektroniskā pasta adrese: info@rigazoo.lv.

Informējam, ka šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Uzkrātās sīkdatnes var būt pieejamas arī mūsu pārbaudītiem un uzticamiem sadarbības partneriem (trešajām pusēm). Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes, taču Jums jāņem vērā, ka, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Papildus informācija šeit